29.8.08

Pocafeines a Solius

El passat dissabte, van animar-se uns companys de Pocafeina.CAT a venir a escalar a Solius. S'ha de dir que vaig haver de fer mans i mànigues per enredar-los, muntant després un soparet bastant currat al pis de l'Alba, a Girona. Bé, el sopar va ser cosa d'ella ;)

Va ser un matí una mica amenaçat pels núvols i això va fer que estiguéssim practicament sols a l'Agulla Central. Abans de marxar va arribar una parella que també van estar escalant aprop nostre a l'hora que a durant tot el matí, a l'Esperó teniem controlada una altra cordada. Resumint, molta tranquilitat :)

Ja que no escalen gaire sovint i el granit és nou per ells, vem quedar-nos fent vies faciletes. No obstant això, a destacar que el Roger s'ho va treure tot de primer a vista. Si escalés més sovint, podria estar fent molt grau! El Joan i l'Alba van preferir escalar de segons però això no va impedir que s'emportéssin molt bones sensacions.

  • El petit príncep, IV. Mítica via d'iniciació a Solius. Es nota que n'hi ha que feia temps que no escalaven, eh Alba? ;) Cap problema pel Roger ni pel Joan.
L'Alba recordant com era això d'escalar

  • La llum de l'Alba, V. Ja que som a Solius, s'ha de fer! Aquí el Joan i l'Alba es perden una mica amb els passets d'adherència abans d'agafar el canto. Com que el Roger i jo som alts, no tenim tants problemes. Finalment l'Alba ha escalat la Llum de l'Alba! Ja tocava!
  • La Caleta, V. Tinc ganes d'escalar alguna via que no havia escalat mai i m'atrau la llarga fisura de la Caleta. Una via molt bona i llarga, ben assegurada (tònica de l'Agulla Central) i molt disfrutona. El Joan disfruta escalant-la i relaxant-se a la "cadira" que hi ha a la R tot contemplant les vistes. Molt recomanable!
En Roger assegurant al Joan

En Joan a les fissures de La Caleta

  • El rei de la marxa enrera, V+. La vaig fer fa molt de temps i la recordava bona. Em va fer suar en el crux ja que hi ha uns passos d'equilibri/adherencia amb la xapa una mica avall. Amb paciència m'equilibro i surto triomfal cap a la R. Tal com em va comentar el Josep Maria, ja han posat la xapa amb anella que faltava, el despenjament ja torna a ser segur.
  • Postgarnatxa 26F, IV. Per acabar, vull provar una de les dues vies noves que hi ha més a la dreta del Rei de la marxa enrera. Tenen pinta fàcil i ajudaran a descongestionar una mica el peu de via de l'Agulla Central. Jo provo la de la dreta estrenant gats nous (les altres, al ser més d'adherencia, vaig preferir escalar amb els vells) i Déu n'hi do lo rígids que són! Sembla que aixafi raïm! La via és divertida amb més canto i menys passos d'adherència que les vies de la zona. Bona feina!


Amb aquestes vies escalades ja marxem a fer ruta pel Baix Empordà i és que encara hem de fer coses: recollir a la meva germana a Calella, anar a comprar vins a Can Grau (Palafrugell), passar a recollir cuberteria a La Bisbal i anar cap a Girona a dutxar-nos/canviar-nos i fer el sopar.

Finalment, ens fotem un tiberi de cal Déu amb bons vins (assessorats pel cunyat enòleg) i a dormir, que estem ja un pèl tocats :)

El colze encara no està recuperat però almenys em permet escalar vies on no s'hagi d'apretar gaire. A veure quan puc anar a llocs més verticals i de peuets per posar a prova els nous Miura...

8 comentaris:

Mingo ha dit...

Pere aquest lloc de Solius on està? les parets són d'una tirada?. Quan miri blogs hauré de tenir una llibreteta per apuntar aquests tan xulos.
Felicitats per l'activitat, encara que tu dius que és fàcil que carai vols si estas fotut, cuida't

Gatsaule ha dit...

Realment feu tots una cara de tenir poca feina.....

Star Fisherman ha dit...

Hola Pere!
Com va tot? Bé?
A veuere si m'ajudes....
Aquest any, de nou, portem el Curs a Solius (el diumenge 21 de setembre), i per això la setmana passada vam equipar un parell de vies d'iniciació a l'Agulla Central (un IV i un IV+), a la cara SE.
A veure si m'aclareixes les vies que no sorten a la web...
A la dreta de President(IV) quines n´hi han? On para el Petit Princep (V)? LA teva és la primera que trobem després de President?
Les dues noves es troben, crec, entre les teves i un parell més que hi han més a la dreta....
Bé, si m'ajudes amb els noms i graus, podrem distribuïr millor el Curs!
Merci campió!

Star Fisherman ha dit...

Ah!
Em pots enviar la info a pere_t_c@hotmail.com

PGB ha dit...

Seguint els croquis de la web http://www.elsfillsdesolius.com, us poso les actualitzacions:

Entre la Llei del Puma i La Page, hi ha "Il Padrino V+/6a, que va pels desploms de la dreta de la Llei del Puma a buscar la mateixa R que aquesta ultima.
Entre la Tallades encara Pud i La Caleta hi ha L'Aprofitada V o V+. Es una variant de la Tallades.
A la dreta de la President, hi ha la El Petit Princep, IV (es la que tothom es pensa que es la President). Es la de mes a la dreta.
Just despres del Petit Princep, a la cara SE hi ha La Llum de l'Alba (o La padrina), V amb reunio propia.
La Taladro 6a+ (bolts del 8).
El rei de la marxa enrera, V+ (bolts del 8). Aquestes dues comparteixen R.

Mes a la dreta hi deu haver les vostres dues noves vies. Com es diuen? Quin grau els hi doneu? Jo crec que la de la dreta es un IV.

jclaramunt ha dit...

Eiii molt bé l'Alba no!? Aveure si vas recuperant aquest colze per a tibar a Sant Llorenç!
Salut

MSN ha dit...

El tiberi que no falti eh! Quin repaiu!
A veure aquest colze si et deixa tornar als 6b's...
Salut bou!

TRANKI ha dit...

Ei PGB...SALUTE!

Cuida't el colze i appreta-li amb els miuraaaa!!!