10.12.07

Mássima vibrazzione 1/4 - Puig Campana

Dimecres a la tarda em recull en Mimo i baixem a Barcelona a buscar la Laia i la Gemma a Barcelona. D'alla cap a Reus a buscar en Kletterer, en Pep i en Ceci. D'allà cap a l'Ampolla a buscar la Marta i vingue cap a Alacant.

El viatge es fa llarg, parem a una àrea de servei a sopar i seguim el trajecte fins que ben entrada la nit, arribem al que serà el nostre camp base: Finestrat (al costat de la font del Molí on ens abastirem d'aigua).
Allà ja hi ha en Jordi i la Cristina que dormen plàcidament a la furgo, així que preparem els sacs i a vivaquejar!

Preparant l'esmorzar

Esmorzant amb vistes al Puig Campana

Dijous, després d'esmorzar, tots fem atacs diversos a varies vies del Puig Campana: Aresta Pepsi, Esperó Finestrat, Via dels Entorns, Via Júlia... Amb en Mimo fem el material, agafem aigua i alguna cosa de menjar i ens n'anem a l'Esperó Elegant.

Com vaig suar per arribar al peu de via...

La via fa uns 300m i està practicament desequipada. La màxima dificultat està al 2n llarg on hi ha un petit tram de 6b+ que es supera amb uns passos llargs A0.

1r llarg: M'estreno amb els friends, aliens, tascons i catxarros varis. Es fa prou bé (IV) i es protegeix encara millor. La reunió es fa en unes sabines a una repisa bona. Des d'allà veiem com la Marta i la Laia superen l'espectacular 2n llarg de la via Júlia:

Marta i Laia

2n llarg: Comença dur de seguida ve el tram d'A0 i sortida de 6a. El Dani va tirant amb la fifi i el fa prou fàcil, a mi em costa més. En aquest tram trobarem pitons varis amb alguna baga penjant-hi per arribar a fer l'A0, un spit entrat només 1/4... començo a vibrar! Arribant a la R tomba més. La reunió la fa a 2 claus bons (a sota hi havia 2 burils que no veiem fins que abandonem la R) reforçant-la amb un tascó.

Tram d'A0, toca passar-se a la fisura de la dreta

3r llarg: Surto i de seguida puc col·locar un friend i un tasco a canyon! Segueix per terreny fàcil fins que has de fer un pas de IV+ vertical amb canto, que me l'he de mirar ja que a mi les alçades i les vies desequipades.... hehehe. Tot i així protegeixo el pas amb algun alien i tascó petit i amunt cap a una R 3 estrelles. Repisa ultrabona i un pí ben gros.

A mesura que anem pujant, Benidorm emergeix entre les parets...

4t llarg: surt el Dani recte amunt i agafa un petit diedre fisurat (el de la dreta!), tot prou fàcil fins un tram de placa que no es pot protegir però surt bé. Arriba a un jardinet on fa reunió d'un ponts de roca reforçat amb friends i tascons.

Jo en un dels llargs.

5è llarg: s'ha d'anar a la dreta a buscar el pati. Hi ha un buril/spit i un clau. Els passos son més difícils i al veure que em costarà, li cedeixo al Dani que acabarà aquest i els 2 llargs següents. Volem tenir llum per baixar ;) Passat aquest primer tram vertical i amb pati (V), ve un flanqueig que s'ha de mirar una mica, llavors ja surt recte amunt per terreny facil i cantellut (IV). Reunió a prova de bombes d'un super pont de roca a una repisa molt còmode.

Reunió!

6è llarg: ens n'anem a buscar el marcat esperó que li dona nom a la via per terreny evident (IV), apurem les cordes i el Dani monta reunio a una repisa amb uns tascons i aliens.

Pati!

7è llarg: seguim l'esperó fins al final -apurant cordes-. Fàcil, disfrutón i amb pati (IV). A dalt seguim una mica recte fins a un jardinet amb arbres on ens calçem, menjem una madalena ràpid i a buscar els punts vermells per baixar.

L'elegant esperó

Descens:
Un cop aquí (que no al cim), hem de seguir a la dreta buscant uns punts vermells que marquen el camí per arribar a la tartera. Trobarem algun tram (els més dificils) equipat amb cables. Mola arribar-hi amb llum o saber-se el camí... ull! Un cop a la tartera només cal baixar fins al peu de via i d'allà cap al cotxe.
Acabada la tartera ens prenem el nostre temps menjant alguna mandarina per recuperar forces ja que no ens queda aigua...

Al cotxe, ja de nit, els municipals ens esperaven. Algun veí, al veure la llum dels frontals d'alguns companys nostres i altres escaladors, els havia mobilitzat. Fem unes trucades als companys i els tranquilitzem. Tothom està baixant bé i sense problemes.

D'aquí, cap al bar a trobar-se amb la colla. A més, arriba el Pelut i la gent comença a fer plans per demà anar al Ponoig a seguir vibrant!

Llorenç ha dit...

Molt bona!!!!!!

felicitats!!! ara currat el croquis de la via bandido!!!

Benvingut al molt de la via llarga equipada al gust!!!! je je je!!! veig que et va agradar! ara a repetir! que anar de xapa en xapa es guapo, però no saber ni cap a on anar encara puja més l'adrenalina!

QUIMI ha dit...

Si senyor Pere! 300 metres de viote i semiequipada!
Aquest pas recuperaras rapid el temps perdut a la clasica!!

Xavi ha dit...

Hola Pere, quina expedició! Suposo que és el primer capítol del pont. Al final t'has doctorat en via clàssica i "caxarrillus". Si li agafes el "gustillu" a veure si ja no t'agradaran les vies amb parabolts...
Ciao

Josep Rivera ha dit...

Molt engrescadora la entrada. Mai he estat al Puig Campana però és una paret temptadora.

Vlady ha dit...

Que hay PGB:

Peazo vía macho!
Buena eleccíon la Julia.

Salu2

PGB ha dit...

Hey kutres! Doncs... si que podria fer la ressenya. Si tinc temps m'hi poso. Merci per la benvinguda, la veritat és que vaig disfrutar molt la via :)

Quimi, i tant... va ser un bon inici que em va mantenir a tope els altres dies.

Xavi, exacte! Encara queden 3 vies per explicar ;) Quin fart de patejar... encara tinc agulletes x(
De fet m'estava plantejant canviar l'adreça de parabolt.blogspot a friend.blogspot, i al títol posar "alçades amor i prou" hehehe.

Josep, després d'haver-ho viscut en carns propies, et recomano una expedició a terres Alacantines. Això si, a aquesta època! Que al estiu mors segur. Quina calor que fotia!

vlady, que bueno que viniste! Nosotros hicimos el Espolón Elegant, la Júlia la hicieron 2 compañeras... peazo segundo largo que tiene! Saludos!

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Ei Pere! que la clàssica està molt bé, m'has fet agafar ganes de conèixer Puig Campana, espero amb delit els propers posts Mr Friend!

flx ha dit...

Ei Pere! tu per la porta gran ¿eh?
Felicitats per aquest pont catxarreru.
Espero que les piades de les altres dues vies ;-)

salu2
flx

Anònim ha dit...

Ei Bou...

veig que t'estas tornant POLIVALIENTE!

felicitats..mola eh?

Raquel ha dit...

Ei PGB, el Puigcampana... quins records!! Allí vaig fer la meva segona via amb catxarrillos, i em van fer el meu primer ensamble sense avisar-me... je, je... però jo em vaig estrenar amb l'Espoló Central, força més fàcil que la via amb la que tu t'has estrenat!!
Felicitats!!
I ara... no paris!!
Salut i tàpia!!

Gatsaule ha dit...

Osti PGB, via llarga i escalant amb motxilla, es nota que t'estàs fent gran !

Aquí no hi he escalat mai, però es veu molt xula la paret !

PGB ha dit...

jaume, a veure s'hi m'hi poso rapid i no se m'acumula la feina :)

flx, les altres 3 vies! :P Sisi, el pont ha estat de catxarreo maxim (excepte l'ultim dia als Ports de Beseit, que n'hi va haver, pero poca cosa :P). He apres i gaudit molt :D

tranki, polivaliente diu hehehe espera a la proxima piada: vem fer una retirada in the vertical :P Pero si... mola :)

Raquel, l'Espero Central la tinc a la llista per quan torni per alla baix. Aixi com l'Aresta Pepsi. Totes tenen moltissima bona pinta! Ara que hi penso tambe es la 2na via on poso catxarros... seguire els teus passos i d'aqui 4 dies estare fent 7ens en tapia? :D

gatsaule, els 25 pesen... i molt! El Puigcampana i tota la zona d'Alacant t'encantaria pel que fa a roca. Aixo si... el paisatge: urbanitzacions, piscines, urbanitzacions, piscines, urbanitzacions....

jclaramunt ha dit...

Ei Pere! Ja l'esperaba aquest post per veure com habia anat per allà! Ara ja no tindràs problemes de coco eh! La clàssica desequipada curteix molt, ara un aleje de 4 metres et semblarà poca cosa...

Raquel ha dit...

Je, je!! Ja m'agradaria fer 7èns en tàpia en lliure... je, je... els que he fet han estat amb els estreps o amb A0!!

Unknown ha dit...

Ei maskina!! Molt ben parides aquestes fotos, això fa molta pinya nano. La veirtat esq ens ho vam passar força bé!

marsi ha dit...

felicitats pgb per l'stage pel sud! Encara que no hagis piat les altres vies ja sé quines són! Les va piar el Mimo al correu de les estades... enhorabona xaval!

Això anima eh! El Canito encara que no el nombressis pel post l'he vist en alguna de les fotos!

Salut fiera!

Anònim ha dit...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!