28.4.08

La Saca Gran - Itaca

Quin solet més bo... de fet jo ja m'estava adormint fins que el Dani em diu:

- Pere, la Itaca de la Saca Gran no la tinc feta i si la féssim avui ja seria la hòstia. Com vas amb els estreps?
- Ostres... amb aquest solet tant bo ara anar a fer una cara est? Els estreps, weno... algo farem!

I ens n'anem cap a la Itaca mentre el Marsi i el Guillem fan una migdiada de campions.

Itaca.

  • 1r llarg. A2e, IV+ (obligats). Começa el Dani amb un estrep i la fifi, cap problema el 1r desplom. Al acabar-lo em passa el seu estrep i segueix en lliure. Jo, al recuperar el llarg, tinc els meus problemes al artifical, però acaba sortint amb els 2 estreps i una express com a fifi. Al acabar el tram de desplom, venen uns passets de IV fins a un parabolt on la ressenya antiga marca un A0. Obviament, si abans marcaven un A0, jo faig un A0. És de calaix! Passat aquest pas, ve una fisura cega amb un tronquet una mica defectuós al principi, que el Dani ha xapat, i un pitonaco molt gros. Aquest tram es supera fent diedre uns quants metres per finalment xapar un parabolt i sortir per la placa de l'esquerra, on s'arriba a la R1 per cantos més bons.
Algun que altre A0 ha caigut... això de barrejar els pedals amb el lliure em deixa tocat :S

Acabant el diedret del L1

La R1 és bona i prou còmode, sobre uns bolos grossos que fan de repisa. Miro amunt i no ho veig massa clar, només veig els 2 primers parabolts i llavors... res. El Dani em diu que s'ho ha estat mirant abans i que tampoc ha vist més xapes.

M'acollono i li cedeixo el llarg al Dani. Ell, un cop a la 2na xapa, després de navegar una mica a esquerra i dreta, veu la 3ra xapa (aleje!) i dedueix per on cal seguir.

  • 2n llarg. V+ (V,A0 obligat). Es surt recte des de la R1 per una mena de fisura on xapem un parabolt i de seguida tenim un minisostret. Anem per la dreta a xapar el 2n parabolt i un cop xapat hem de flanquejar uns 3m a l'esquerra (V+) per pujar per terreny més fàcil (V, IV+) i xapar un parell de parabolts abans d'arribar a la R2, que es fa en una altra bona repisa.
Aquí el vent ja està donant bastant pel cul, hem de cridar per sentir-nos. El Marsi i en Guillem s'han llevat de la seva becaina de campions i han decidit fer l'Aresta Brucs de la Saca Gran, mentre nosaltres estem a la via veïna. Ens atrapen ràpid al empalmar el seus 1r i 2n llargs.


Arribant a la R2

  • 3r llarg. IV. Al arribar a la R2, miro amunt i veig els alejes... -Uf!- Penso. Tot i això li dic al Dani: -Tiro amunt, que si m'ho penso gaire, faré el llarg de 2n-. Dit i fet! Fins a la primera xapa és fàcil però està lluny i fa un vent que converteix aquest llarg fàcil en una important gesta alpinística (hehehehe broooma). En total hi ha 3 expansions. Tampoc em costa massa i arribo bé al cim on hi ha 2 parabolts per fer reunió. El Dani tarda poc a reunir-se amb mi però abans arriben el Guillem i el Marsi, que van amb el coet al cul ;)
Rapelem per la instalació de la cara nord/oest (20m) i baixem per la canal fins a peu de via.

Bons amics, bones vies, bon dia, què més es pot demanar? Només una sola cosa: acabar el dia amb una cerveseta al Bruc ;)

5 comentaris:

Goita Goita ha dit...

Alejes al segon llarg de la Itaca ? Si vols veure alejes ja te'n recomanaré alguna de via i veuràs el què és bo !

Anònim ha dit...

Ke bo que es calamontse...

Salut bow, veig que esta sfet un bigwallero..heheheh!

TRANKI

Gatsaule ha dit...

Mica a mica t'aniràs acostumant a la clàssica i després no voldràs tornar a l'esportiva, ja ho veuràs !

Per cert, PGB vol dir Partit de la Gent del Bar ? Ho dic pels teus hàbits nocturns......

Xavi ha dit...

Ei Pere, t'estàs convertint en un expert en agulles montserratines!
Records!

PGB ha dit...

goita goita, ja m'imagino que comparant amb altres vies, la itaca deu estar cosida :P Tot i així, ja em costen aquestes distàncies a mi... :S

tranki, hehehe no m'acollonis! que son vies que no arriben a 100m ;P a veure si faig el pas a alguna de la cara nord aviat... ^_^

gatsaule, a mi m'agrada tot. Sempre ho he dit. Fins i tot el bloc! hehe. I si, PGB ve de Partit de la Gent del Bar, la tira còmica del Azagra al Jueves fa molt de temps ;)

Xavi, només hi he estat un cop i només he fet dues vies. Això si, espero no tardar a tornar-hi i a seguir coneixent racons i vies :)
Salut!