22.8.08

Roca del Salt dels Cavalls - Aresta Sud

Ja he pogut escalar una mica! 120 metres concretament :D
Aquests dies segueixo fent bondat, però el mono és el mono (a vegades és un MONO molt gros!) i... he fet dues escapades a fer esportiva per Santllors. La primera ja fa uns dies a la Canal de les Bruixes amb l'Ivan. Aleshores el colze encara no estava gaire bé i només vaig fer l'unic V+ que hi ha en top-rope.

La setmana passada, vaig quedar amb el Josep Claramunt i vem anar a la Placa Sibarit. Vem escalar les 4 vies de l'esquerra, jo només una de primer i la resta en top-rope. Mentre escalava el colze no em va fer mal però al arribar a casa, sem va inflar una mica :S

Hem seguit fent bondat fins ahir, dijous, que amb el Mimo ens vem escapar a la Roca del Salt dels Cavalls, altrament coneguda com l'Aresta dels Cavalls.
De la via no diré res de nou que no hagin piat l'Antxi i l'Aspavil, el Mingo i el Raúl.

A les 19:00 en punt sortíem del pàrquing de Can Pobla. Com que anem amb corda de 70 i a unes hores que Déu n'hi do, decidim empalmar el primer amb segon llarg, i el tercer amb el quart. El "cinquè llarg" teniem intenció d'empalmar-lo amb els dos anteriors però al final el fem apart ja que roçava horrors escalant i recuperar la corda al segon hagués estat un infern.
Diria que només ens han calgut unes 15 express.

• L1, IV+ i un pas de V. Arrenca per un diedre amb bona terra (recordeu, a Sant Llorenç no hi ha roca dolenta sinó terra bona) i algun còdol millor que d'altres. La linia està reequipada amb spits que adreçen el traçat original. A destacar un pas de V abans de la R, que té la variant fàcil de IV per una canaleta a l'esquerra, però els spits nous et porten per la part difícil. Jo, com el Raúl, m'he hagut de penjar per mirar-me'l bé i fer-lo. Fa una mica de por pels bolos precaris dels peus... un cop fet el pas ja s'arriba a una R de 2 spits units amb una cadena i una anella. A l'esquerra queda una R de parabolts que deu ser la original restaurada.

• L2, IV+. Els spits et fan sortir per la dreta per un tram de podrit (la ressenya original indica que s'ha de sortir recte amunt amb passos de IV, però els spits i burils vells que he anat trobant més a l'esquerra de la línea m'han fet seguir per la linia "nova"), tant bon punt xapo el primer spit del L2, reculo i trec la cinta que havia posat a la R. Cal fer uns passos de fè en bolos grossos i podrit però s'acaba sortint bé (IV+). Un cop passat aquest tram, el llarg ja va tombant (III+) i la roca millora fins a una repisa còmode on hi ha la R2 amb 2 parabolts. Munto R i el Dani comença a pujar.
En mimo arribant a la R2

• L3, III. Es puja una rampa amb 3 o 4 spits que et deixen a peu del diedre final.
El Dani arribant a la R3 i a punt d'enfilar L4 amunt

• L4, IV+. Tant bon punt surts de la R3, hi ha un pas en un ex-desprendiment, la roca és argilosa però el pas no és difícil si tens embergadura i et vas colocant bé de peus. Mentre la boira se'm menjava, aconsegueixo treure'l tot net disfrutant de la millor roca que ofereix aquest llarg. Té uns passets macos i aeris abans d'arribar a la R amb molt bona roca. La R es fa en un spit i un arbre.
Roca bona!!! Si!

• L5, IV (1 pas). Surto de la R tant ràpid com hi arribo i faig l'únic pas que té aquest últim llarg, la humitat de la boira fa que em patini tot i mel miro per l'esquerra i per la dreta. Finalment el faig per la dreta tibant del braç bo, xapo la R com si fos una assegurança més i vaig corrents fins al ràpel del final de l'aresta. Recupero corda i el Dani recupera el llarg.

L'últim bony

El ràppel s'ha de fer, cap a l'oest. Cap a la Canal dels Cavalls. Allà ens posem les sabates, engeguem els frontals, que ja és fosc, i vinga canal avall. Primer ajudats pels arbres, després baixant per un llom de roca fins al camí. Al cotxe hi arribem a les 21:40 i per celebrar que ens hem pogut escapar a escalar junts, el Dani em convida a casa seva a sopar :)

El mestre

Ressenya dels kutre's

Gatsaule ha dit...

Molt bé, Pere ! No tan sols vas millorant, sinó que fins i tot tires a la via llarga !!

En dos dies ja tornaràs a estar com sempre !

Però em sembla que ets l'escalador que treu més rendiment del frontal....

Llorenç ha dit...

...i que vau fer durant el dia per arribar a les 19 al parking?!!??

Veig que tornes cap a la via llarga!! anims! que la llista es llarga!!!

felicitats! sou uns valents entrant a estes hores a les parets!

PGB ha dit...

Llorenç, jo encara no he fet vacances i treballo fins les 18h ;)

Quan em volgueu adoptar, m'apunto a fer alguna via amb vosaltres! :D

jclaramunt ha dit...

Encara vas sopar calent, veus que bé! A veure si mica a mica vas recuperant aquest colze.
Salut màquina!

Mimo ha dit...

Aquest Pere és un liante, i per tal de poder fer servir el frontal fa qualsevol cosa!
A més ara ja no en té prou amb el frontal, sinó que a més ha pujat el llistó de la precarietat i el porta mig trencat, de manera que si el porta al casc, enfoca a Palamós......

Sóc un puto precari :S

QUIMI ha dit...

Ei precari!!!
Aquesta paraula no significa res per als qui escalem a St. LLorenç ee?
Aquesta aresta la tinc pendent,no sabía que estava reequipada...

PGB ha dit...

La impressio que ens vem endur de la via era que havien equipat una linea nova a 1m a la dreta. De fet tots els spits tenen sika als cargols, com per "dificultar" un acte de "pirateria".
La via original era molt mes exposada, tenia molts pocs spits/burils i anava mes pel mig de l'aresta.

Mingo ha dit...

Ep Pere que a l'agost a les set ja és fosc, cal fer cas de les dites. Enhorabona per l'ascensió a aquest munt de terra bona, malgrat el tipus de roca jo en tinc un bon record és un raco molt maco.