25.9.09

Txubaskos Baskos amb poca elegància.

A l'endemà de Tartareu estic fet pols. Feia un mes que no escalava i encara feia més que no apretava tant!
Les opcions eren anar a Collegats, Vilanova de Meià o a fer més esportiva. Sembla que dónen núvol a Vilanova i cap allà que anem.

Fem un cafè al Cirera i mirem els llibres de ressenyes. Inicialment voliem fer dues vies (equipades), la Txubaskos per començar i la Necronomicón per acabar. El problema de fer tants plans, és que després no surten com volem... i entre pitos i flautes ens vem quedar només amb una via.

Vistes a la Roca dels arcs i en Xavi davant de la paret de Zaratrustra

Enfilem carretera amunt i aparquem a una esplanada davant la Paret de Zaratrusta. Hi ha una aproximació còmode i ràpida. El peu de via es localitza fàcilment (pintada amb el nom a peu de paret).

• L1, V+. Començo jo. Collons com apreta l'escalada aquí a Vilanova! I jo que estic fet un pocapila... vaig fent, algun pas em costa més que algun altre però per canto no serà (i verticalitat tampoc). Arribo a una repisa pensant que ja s'acabava la meva agonia però vaig veure que tot just acabava de començar: 3 expansions em separen de la R1. Em costa passar-me a la placa però finalment ho aconsegueixo i vaig pujant. Arribat al últim spit veig que l'han reforçat amb un parabolt al costat (moltes caigudes, penso). És, sense cap dubte, un dels dos passos més durs de la via. Vaig cansat, el sol ha sortit i les mans em suen. Els cantos allà es tornen més petits o roms així que solvento la papereta amb poca elegància U_u'

Primers i últims passos del L1
  • L2, V/V+. Ara li toca al Xavi. Surt de la reunió per una placa vertical amb bona presa, hi ha un moment en que hi ha un passet una mica més complicat abans d'arribar a la R però aquest cop l'elegància torna a mi ;)
  • L3, IV+. Llarg per gaudir de cada moviment. El pas més complicat està sortint de la R, ja que li pots caure a sobre del company. Aprofito entre el 2n i 3r spit per estrenar el meu semàfor d'àliens. Quin plaer escalar aquest tram!

Acabant el L3
  • L4, V+. Amb diferència el llarg més difícil de la via, sobretot la part del desplomet final. O això o és que la meva pila estava pels terres (que també). El Xavi no té problemes i jo torno a guarrejar el pas.

La última reunió, amb intenció de baixar a peu, als arbres. Jo també hi era!

Per baixar, el més ràpid hagués estat rapelar la via o baixar caminant cap a l'esquerra (direcció cap al Pilar del Segre) i no cap a la dreta, com vam fer nosaltres, cascant-nos un descens de més o menys 1h quan en 10 minuts haguéssim pogut estar a baix.
Arribats al cotxe ens entra la mandra i passem d'anar a la Roca dels Arcs, preferim tornar cap a caseta.

lux ha dit...

Pere,
que dius de poca elegància...
això se'n diu tenir recursos ;)

una abraçada i ja tinc ganes de
llegir la piada de la tardor!

Lau ha dit...

Una via molt xula, però realment...a aquests quintillos se'ls hi ha de tenir respecte!
Jo la vaig fer tota de segona, i al desplomillo final vaig suar una miqueta!

Feta aquesta ara toca la MAr de núvols!!!

La Necronomicón és més facileta, sense desplomillos. Molt xula també! No sabria quina escollir!

A veure si també ens trobem a la Roca dels Arcs, com a Cavallers!!

Gatsaule ha dit...

Benvingut al Club!

Almenys la baixada la devies fer llarga per entrenar, no?

PGB ha dit...

Lux, acceptarem "recurs" com a sinònim d'"A0" ;)

Laura, aquests suposats quintillos, de quintillo tenen poc xD Son autèntics V i V+ old school.
Abans de la Mar de núvols potser em motiva més alguna altra via a la roca dels Arcs (a banda de la Camel i la Necro). Bé... ja vorem :P

Gatsaule, gracies per la benvinguda! ;D La baixada ja ho saps, cafre que sóc.....

Jaumegrimp ha dit...

Hola Pere, una bona via la Txubaskos! i la Mar de Núvols, com et comenta la Laura imprescindible! s'ha d'estar fort per tibar a Vilanova! jo ara m'hauré d'entrenar fort si vull anar-hi!

Eduard ha dit...

Ep Pere!!
Aquesta no l'he feta, l'altre dia em van dir d'anar, però sempre m'ha fet una mica de mandra pq diuen que està bastant rentada. Com la vau trobar?

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via.
La primera tirada està superpulida i el pas previ a la reunió a pujat de grau segur !!!
La Mar de Nuvols és un 10 de via Molt recomenable !!
salut i a tibar

Llorenç ha dit...

Pere si et serveix de consol....el final del primer llarg està tant pulit que a passat de ser un V+ a ser un i"infierno" ! i el darrer llarg, es un pas de pila i confiança també sobre cantos pulits....aquestes vies tant repetides per tots nosaltres fa que els graus passin a ser relatus! anims!

Vés cap a les vies de Rubies! que estan amb els mateixos cantos però la roca encara està per pulir!

Òscar Alemán Milán ha dit...

Hola Pere,

He fet la Txubascos en 3 ocasions als inicis de la meva vida escaladora, i recordo algun pas que uff! No vull ni pensar lo sobada que pot estar ara.
Bé només volia saludar-te.

Anònim ha dit...

Ep Pere! veig que Vilanova t'ha apretat ;) Ara et toca la Mar de Núvols ;) va ser la meva primera via a Vilanova.

Amb l'Esther volíem fer la Txubascos però tant en aquest com a l'altra hi havien cordades però com que la cordada de Mar de Núvols anava més ràpid... Va tenir la seva tela la via, era molt de sostrets i presa roma! però va estar molt bé :)

Felicitats!

Daniel Riera ha dit...

Avui hem estat amb els companys a Cala Montgó el lloc es molt maco peró ens han matat els mosquits!!.Despres ens n'hem anat a Ullà i ho hem passat fantastic , coneixem gracies a tu Rocamaura.Vol driem agrair-te tant jo com el Victor,el Ruben i el Sergio el treball que fas al bloc,tenim unes ressenyes d'una petita zona a Tossa si vols te les podem passar i si algun dia et ve de gust quedar per sortir per l'Emporda a tibar per nosaltres fantastic! el meu correu es danielrp1978@hotmail.com