17.4.06

Escalades de Setmana Santa (1/2)

Bé, es pot dir que la setmana santa ha donat de si! Hem escalat dos dies a Penya Ginesta i dos dies més a Solius.

Al proper post faré la crònica de Penya Ginesta, ja que ahir a Solius va passar el que em pensava que tardaria molt a passar... primer 6a a vista!

Divendres 14 vem estar escalant a Solius, al sector de l'Esperó, amb l'Alba. Vem fer la via número 6 de les ressenyes (V+), porteu corda de 60m i unes 14 cintes express... vaig tenir que anar recuperant-ne per poder-la acabar. Via molt maca, molt ben protegida, molt llarga i de continuitat.
Més tard van arribar el Roger, la Mònica i l'Isis del CAU. Aprofitant que ja teniem la corda passada per la reunió, van escalar la via número 8 (V+) i la número 5 (V+). El vent (era tramuntana?) va fer acte de presència i vem buscar algun sector més resguardat. Malament! a totes les parets escalables, amb vies assequibles, hi tocava de plè el vent. Així que vem anar a l'Agulla Central que com a mínim hi tocava més el sol. Allà vem fer les vies Elogi a la paciència (V), Dues millor que una (V) i President (IV+). I cap a casa que feia molt fred :P

Dissabte dia de descans i diumenge dia 16, sortida familiar d'iniciació a
Solius de nou, amb
l'Alba, l'Anna, l'Irene, la Sílvia, la Laura, en Marc, l'Oscar i jo. En Marc feia temps que no escalava però amb el seu material i el meu vem muntar dues vies a l'Agulla Central; Dues millor que una i una de nova entre aquesta i Elògi a la paciencia. Ambdues de V grau. Tots les van fer, al principi els hi va costar una mica però al final tothom va arribar a dalt :) Deu ser que devien tenir un bon mestre ;P



Un cop tothom les havia fet, encara quedava una mica de temps abans d'anar a dinar i motivat pel bon dia que feia i tots que m'animàven, em vaig posar amb una variant que va pel desplom de la via La llei del puma (6a) i SÍ! Patint una mica perquè la via era una mica atlètica i tècnica, vaig encadenar el meu primer 6a a vista! L'Alba la va fer de segona per treure les cintes, ja que feia una mica de travessa en diagonal i ja que hi érem, em vaig animar i vaig provar El quart de l'Eduard (6b) en top-rope des de la mateixa reunió. Només té un passet a mitja via, la resta molt fàcil. Resumint: un gran dia! :)

Què dir de Solius? Senzillament que m'encanta! No t'imaginaries pas que hi ha totes aquelles agulles escalables allà a la Costa Brava. La roca (Sauló) té una adherència brutal però no us espereu trobar gaires cantos, aquí tot son nyapetes, cigronets, romos... tot i que també hi ha alguna orella que no la deixaries anar per res del món :P Les reunions molt bé totes, en algunes hi ha mosquetó, en les altres anella. Tot molt ben equipat amb parabolts i algún químic. No hi ha alejes, al contrari, és tot xapatge continuat i dona mooolt bon rotllo ;) és a dir, si hi ha ganes de començar a anar de primer, aneu a fer una visita a Solius ;)

Més informació de vies noves aquí!

En algunes vies us aconsello que porteu algo per rapelar quan arribeu a la reunió, ja que la roca és força abrasiva, i si hi ha roçament amb la corda... patirà, i vosaltres patireu :P

Foto 1: Penya Ginesta
Foto 2: Isis i Roger a l'Agulla Central
Foto 3: Alba protegint-se del vent ;P
Foto 4: Jo fent la via Dues millor que una
Foto 5: La Sílvia a la dreta i més escaladors a l'Agulla Central
Foto 6: Encadenament del 6a! :D

4 comentaris:

Anònim ha dit...

doncs la vieta dl puma... shauria de dir el patiment de l'alba... kin desastre. però bé, una setmana santa impressionant, escalada, family, noviet... què més vull??? pos res ferran a vuere kan m fàh una apliahio de pollè no? jejejeje

muls petons!!!

ivanG ha dit...

Ei!! Congratulasions pel 6a. Ánim i a continuar en la bretxa. Ultimament he escoltat molt a parlar de Solius..... segurament ha d'estar de conya, ja provarem.

Anònim ha dit...

Doncs si estas als 6as, et recomano les vies de l'agulla de dalt!
Llargues i wapes!

Vlady ha dit...

Que hay:
Pillo poco del idioma, pero veo que te has encadenado un 6a a vista.
Enhorabuena!!!

Ahora a confirmarlo y a darle pegues a los 6a+, verás que en poco te lo sacarás con la gorra.

Salu2