24.4.06

Solius amb el Roger i l'Emilio

Dissabte vem pujar el Roger, l'Emilio i jo per passar el dia a Solius, després d'una nit de divendres força alcoholica per part d'un de nosaltres... hehe.

Ben bé que les previsions meteorològiques estaven ben equivocades. Vem tenir molt de sol, calor i una mica de vent refrescant. Genial!

Aquesta vegada vem anar variant molt de sectors, vem començar per L'Agulla de dalt (cara sud):

  • Entranyable Roser (IV) Una via molt ben assegurada i fàcil, amb un ambientasso a partir de mitja via que és per flipar, un pati espectacular! És la primera via que trobem a mà esquerra un cop hem pujat per la corda fixa i els esglaons de ferro fins al collet entre l'Agulla de dalt i l'Agullola.
  • El somni del peix volador que volia ser escalador (V) La via entre Entranyable Roser i Xemeneia. Comparteix reunió amb aquesta última. Ben assegurada com és típic de Solius. Compte que hi ha alguna llastra amb canto que sembla que s'hagi de trencar d'aquí poc.
Ja que erem al collet entre l'Agulla de dalt i l'Agullola, vem provar una via curta de la cara Nord de L'Agullola:

  • Reig aguein de maxin (6a) Via atlètica de 3 xapes i reunió, un xic desplomada però amb bon canto. La provo a vista i no surt, em pico i li foto un segon pegue i l'encadeno! Molt guapa i recomanable. Ja tinc dos 6a, ue! xD


Finalment arriben en Lluís i la Lídia, ens fem un truc i quedem per la zona de l'Esperó. Quan arribo allà ja veig a en Roc i la Fura fent de les seves, els seus dos gossets. Anem cap a la Roca Ponça (cara Oest)

  • El Mussol (V) Maca, ni molt llarga ni molt curta. S'ha de fer un xic a la dreta dels parabolts.
  • La Gavina (L1: 6a, L2: 6b) Aquesta la fan en Lluís i la Lídia d'una sola tirada. Amb una corda de 60m et pots plantar a dalt de tot de la Roca Ponça i baixar sense problemes. Em queda pendent provar-la, si més no el primer llarg :P

Al acabar les vies la Lídia i en Lluís se'n van. L'Oriol P. M'havia recomanat una via de la Roca Ponça (cara Est), on hi ha les clàssiques, els artifos i vies dures d'esportiva, hi anem:

  • Via dels Casals (7b, V/A0e) 3 o 4 llargs de via... després de barallar-nos amb el primer llarg decidim baixar per falta de temps, material i perquè preveiem que patiriem. Em queda pendent i el proper cop amb estreps que és més còmode! hehe
Després de despertar l'Emilio que s'havia quedat dormint a peu de via (és el que té anar a escalar amb ressaca) mentre el Roger i jo ens barallavem amb l'A0e... anem cap a L'Agulla Central per provar un 6a que m'interessava:

  • La Llei del Puma (6a). Surt en top-rope després de montar-la a mitges entre el Roger i jo. Suposo que es feia una mica per la dreta, aprofitant l'esperó/desplom del costat. Anant directe pel mig jo diria que és més. O potser és que ja estava molt petat del tute que duiem... :P Recomano la variant de la dreta, que va pel sostre/desplom, molt maca (i va sortir a vista l'ultim cop, jejeje).
Foto 1: Roger al 6a de la Cara Nord de l'Agullola.
Foto 2: Petita ressenya de les 3 primeres vies que vem fer.
Foto 3: En Lluís amb la Fura i la Lídia amb en Roc. Foto d'arxiu.
Foto 4: Un bucòlic lloc per fer una becaina al peu de la Via dels Casals.

5 comentaris:

K. ha dit...

Al final te llamaré el crack del sauló, amigo mio...

Buenas escaladas.

Mañana Open de bloque de LaSalle...

Anònim ha dit...

Pere!! xD Ostres, em sembla que ja se quins tres ereu vosaltres... quan vau arribar al peu de la Entrenyable roser no us vau posar a menjar bocates? que també n'hi havien uns fent la xemeneia ... Ja vaig pensar aviam si tu hi series, pero vaig veure tanta gent que no m'hi vaig fixar jejej Doncs sisi... nosaltres erem els tres de l'Agullola, quina gràcia :D

La via entre la entrenyable roser i la xemeneia es diu: El somni del peix volador que volia ser escalador. (es de les que m'agrada més el nom! xP encara la tinc pendent... pero he fet la xemeneia i el ballet de granit de segon :P)

Ah, i si t'agraden els 6a ves a buscar a la nord de l'agulla de baix que hi ha la Calimeros route, curta i que si la treus ha de ser xuli xD A mi m'ha quedat pendent... fa rabia quedar-se a l'ultim pas >.<

Apa tu, que vagi molt b! i jans vurem!!! ;)

Aniol

Anònim ha dit...

Pere!! xD Ostres, em sembla que ja se quins tres ereu vosaltres... quan vau arribar al peu de la Entrenyable roser no us vau posar a menjar bocates? que també n'hi havien uns fent la xemeneia ... Ja vaig pensar aviam si tu hi series, pero vaig veure tanta gent que no m'hi vaig fixar jejej Doncs sisi... nosaltres erem els tres de l'Agullola, quina gràcia :D

La via entre la entrenyable roser i la xemeneia es diu: El somni del peix volador que volia ser escalador. (es de les que m'agrada més el nom! xP encara la tinc pendent... pero he fet la xemeneia i el ballet de granit de segon :P)

Ah, i si t'agraden els 6a ves a buscar a la nord de l'agulla de baix que hi ha la Calimeros route, curta i que si la treus ha de ser xuli xD A mi m'ha quedat pendent... fa rabia quedar-se a l'ultim pas >.<

Apa tu, que vagi molt b! i jans vurem!!! ;)

Gatsaule ha dit...

Molt interessant la zona de Solius, llàstima que quedi tan lluny de Berga. L'any passat vaig fer la ferrata per conèixer el lloc i em va agradar molt.

Anònim ha dit...

hòstia pere no deixes de sorprendre'm, jeje, l'altre dia volia anar als palestins amb la xavala que vas conèixer allà al camí per anar als blocs, i no hi vaig anar perquè em feia mandra fotre'm a vies que no sabia la graduació, jeje, i mira, ves per on vas i les penjes, la setmana que ve, no puc, però l'altre hi vaig segur, ens veiem, ivan.