6.9.06

Doc. Rigol respon!

Hola de nou! El mal tràngol del Projecte de Final de Carrera està a punt d'acabar i amb bon resultat sembla ser :D

Aprofitant els primers dies lliures que tinc, demà (avui) me n'aniré a fer esportiva per Montserrat. Encara no sé si acabarem a la Desentegada (aprofitant que els seguros estan aprop) o la Vinya Nova (que s'ha de caminar molt menys) , però tindreu un artícle de la meva "vuelta al cole" peculiar d'aquí a poques hores :)

Durant aquests dies d'hores de feina nocturna al PC he aprofitat per fer-li una consulta al Josep Rigol al seu consultori via web a www.vertical.es. La consulta i la resposta les teniu a continuació:

PGB (06-09-2006)
Pregunta:
Buenas Doc! Mi problema es la "Hiperlaxitud ligamentosa". Resulta que desde siempre he tenido los ligamentos de las manos y dedos sobretodo, muy flexibles. Me cuesta bastante coger los cantos en extension y normalmente los cojo en arco. Lo que (en principio) es muy lesivo y castigador, aunque no he tenido problemas en los dedos hasta la fecha (bueno, quizas me duelan un poco el dia siguiente pero nada más). Conoces algun tipo de ejercicio específico para poder enfortecer de alguna manera mis dedos, mi "agarre", o lo que sea? Muchas gracias!

Respuesta:
Ok PGB, te esperaba,
Tu debes tener dedos de pianista, ¿no? Una vez más, y me duele la boca de tanto decirlo, voy a recordar que yo no soy médico.
Entiendo que se trata de que calientes muy bien los dedos antes de empezar a trabajarlos. Yo uso un sistema casero que debo agradecer a las manualidades del cole de mi hija. Ella me fabrica unas bolas que uso para apretar con los dedos y con la mano durante por lo menos veinte minutos, es un poco bronca pero llega un momento en que las encuentras a faltar y todo. Las dichas bolas las hace a base un globo, papel de cocina y harina.
Pillas el globo y le das un corte con unas tijeras en sentido transversal, obtendrás un "saco" y una "manga". Coges la parte cóncava, el saco, y la rellenas con una bola hecha con un poco de papel de cocina y harina dentro -el volumen a tu gusto- . Aprovechando la propia elasticidad del globo estiras de los laterales y lo cierras sobre si mismo. Esta bola la metes centrada dentro de la "manga", a continuación pillas un extremo y le das un par de giros sobre sí mismo -como los envoltorios de caramelo- después remangas el "puño" de la manga sobre la bola. A continuación haces lo mismo con el otro extremo. El relleno también puede ser de arroz.
Verás que puedes confeccionar diferentes volúmenes y texturas que te servirán para calentar o para coger fuerza.
También puedes recurrir, por ejemplo, a un libro de la serie "manuales Desnivel" titulado "Odio entrenar", allí encontrarás buenos ejercicios para escaladores y en concreto algunos para los dedos.
Al loro en las fronteras cuando te pillen con una bola llena de polvo blanco. A ver que cara de capullo pone el pasma cuando descubra que es... harina.

Luciano Feria

Conocimientos puede tenerlos cualquiera, pero el arte de pensar es el regalo más escaso de la naturaleza.
Federico II

La veritat és que els meus dits... són foça xungos. Per començar tinc laxitud de lligaments, sóc molt flexible en general i horrorosament flexible als dits. Agafar els cantos en extensió és una odisea per mi! El dit gros tampoc acompanya (mira que em van fer malament els meus pares): és petit, curt i rodonet.

Bé, seguiré els consells del Doctor i em faré una bola d'aquestes d'arròs. També vaig estar provant un parell de dies una mena d'aparell amb molles per anar apretant cada dit independentment... no estava malament. Algo faré i ja us posaré alguna foto dels meus "curiosos" dits :P

Bonanit i fins demà!

7 comentaris:

K. ha dit...

Aquí faltava una foto dels teus fantàstics dits doblegats a tope!!! :) :)

Anònim ha dit...

Ei PGB

VAig coneixer el Rigol aquest estiu al Ventosa...quin personatge més curiós...i quant de saber...va ser un encontre enriquidor.

respecte als dits...no et creguis, endurir tendons, i més en el teu cas, és un procés molt llarg...pensa que l'escalada comença al Iº, i va fins al 9b+...entre aquests dos numeros hi ha milions de vies que pots gaudir amb i sense arqueigs o extensions..és qüestió de trobar aquella roca i vies que s'adapten a les teves capacitats i treballar-hi el cos de cara a arribar al màxim de la teva potencialitat. ës millor fer 50 v+'s que destrossar-se provant un 6c..segur que a poc a poc acabaràs escalant cada cop més prop del teu límit.

Anònim ha dit...

PGB, gràcies per escriure al meu racó. ¡Ara, que la bola t’acompanyi!

Oriol, gràcies per parlar be de mi. ¡Presentem a las teves amigues!

Anònim ha dit...

PGB, gràcies per escriure al meu racó. ¡Ara, que la bola t’acompanyi!

Oriol, gràcies per parlar be de mi. ¡Presentem a las teves amigues!

PGB ha dit...

Hehe, merci a tu, Josep, per contestar!

Un dia d'aquests posaré una foto dels dits, així podreu veure exactament el problema que tinc. A veure si entre tots em podeu ajudar :P

Anònim ha dit...

Hola noi, no ens coneixem però trobo algú que té els dits com jo. Tinc exactament el mateix problema que tu. Acavo arquejant sempre, i jo sí que he tingut algun problema de tendinitis. En fi haurem de tenir paciència. Com diu L'Oriol és qüestiód d'adaptar-se al que hi ha. Jo faig molta via llarga, alpina, gel, alpinisme, artifo, ... i vaig trampejant, perque a la que provo 6b montserratí els meus dits semblem filferros ...

PGB ha dit...

golouttista, anims per a tu tambe. Merci per escriure al meu raconet :)

Potser si que m'haure de tornar multidisciplinar... millor aprendiz de todo que maestro d'una sola cosa ;)