20.10.08

Primera visita al Revolt de l'Àliga

Fa 3 setmanes que no pio res, no és pq no hàgi anat a escalar sinó per diversos motius. Un cens, una guia d'escalada, una nova feina en l'horitzó i, perquè no dir-ho, un xic de mandra per escriure :)

Així que us poso al dia. Cap de setmana del 4 i 5 d'Octubre:

Aquell dissabte vem anar amb amics no-escaladors a buscanr bolets a un lloc que no us diré entre Sant Llorenç de Morunys i Berga. Vem omplir 3 cistellets de rovellons, llanegues blanques, fredolics i potes de perdiu. I això que el del bar de Berga va dir-nos que no trobariem res!

Diumenge vaig quedar amb el Marc, la Meritxell i l'Alba per anar a conèixer una escola d'escalada de l'altre vallès. Jo encara no estic bé del colze i volia escalada tranquila, bon peu de via, poca aproximació ja que venia el suport femení, bona orientació per escalar calentets... i el Revolt (cortesia by Jortx) complia amb totes aquestes característiques.

Les vies que vaig provar van ser:

  • Pixapins, IV+. Un diedre molt xulo i molt ben assegurat. Ideal per iniciar-se a anar de primer.
L'Alba començant la via

  • Prisamata, V. Va a buscar una bavaresa que es deixa fer prou bé. Llàstima que és un pèl terrosa a la part superior. L'he de fer dues vegades per treure cintes.
A la Txell no li van molar les bavareses, ella és més plaquera.

  • Can Pixa, 6a+/b. Aqui ja m'hi poso en top-rope dps de l'encadenament a vista del Marc. L'inici encara és massa atlètic per mi i m'he de penjar, la part superior no passa de IV. Tot i així val la pena fer-la pels moviments inicials.
Per molt que tibava el Marc, no aconseguia fer-me pujar...

  • Sherk, IV. Els passos inicials no m'han semblat pas de IV, he hagut d'apretar. Un cop passat aquest es torna molt més senzilla.
La Txell anant cap avall després d'escalar-la.

  • Gos Malparit, 6a. Una bona via de canto que comença flanquejant cap a la dreta amb passos atlètics i acaba sortint per una placa sense cap assegurança abans de la R. M'hi poso de primer i m'he de penjar al 3r i últim spit. Llàstima que estic fluix i no hagi encadenat, pq la vieta era molt bona.
L'inici tirava una mica enrera...

  • Esclatasang, 6c+. L'alegria del dia pel Marc, que l'encadena al 2n intent amb les cintes posades. Quin bou! Jo la pujo a desmontar en top rope i jo penso que el grau és A0/V+. Quin fart de tibar de cintes!
El bou del Marc posant les cintes a la via...

Marxem cap a Moià on el Marc ens convida a una cervesa per celebrar que avui ha encadenat totes les vies que s'ha proposat. La escola no ens ha desagradat del tot, tot i que ens agraden les vies més llargues, i la roca a vegades sembla dubtosa però és sòlida :)

Ah! I les vistes son molt bones! Vèiem: Montserrat, el Montcau i La Mola.
S'ha d'escombrar cap a casa ;)

6 comentaris:

Pietro ha dit...

Ei Pere, ja trobavem a faltar les teves piades!...ara que ben mirat la informació més important te la guardes per tu eeee pillastre!!! (la dels bolets vull dir ;) )

Jortx ha dit...

M'alegro que us molés el sectoret! Ara, digui el que digui la guia de Barcelona, el Moià és del Bages (fins que no facin el Moianès!).

I felicitats al MSN per l'Esclatasang; és de les poques vies que encara no he provat i es veu ben fanàtica!

jclaramunt ha dit...

Entre Sant Llorenç de Morunys i Berga dius...mmmmmmmmmmm...una pisteta siusplau...i jo t'en dic una entre la Pobla de Lillet i el Roc de la Lluna hehe!
S'haurà d'anar a probar aquest sector, que està aprop i a més i toca el sol, i el fred aviat començarà a fotre gardela!
Salut company!

SEVIDE ha dit...

mmm...
guia d'escalada??

Gatsaule ha dit...

He, he, com vols que m'ho cregui sense ni una sola foto ????

Boques, que ets un boques !!

Ha, ha, ha,....

TRanki ha dit...

Ei Pere,

Et passo dues adreces de cases rurals per l'alt urgell:

Coll de Nargó: 973.383.457 ( Fenollet)

VALLDARQUES 973.383.566

NO HI HE ESTAT però vaig estar una bone estona buscanmt per google,

Ho duc senmpre al damunt pels dies de pluja poder anar a buscar sectors en totes les comarques!