27.6.06

Ressenyes de Sant Llorenç del Munt

Actualitzat: web-guia d'escalades a Sant Llorenç del munt:

Ja que porto uns dies sense tocar la roca. M'he decidit a fer un recull de les zones d'escalada de Sant Llorenç que he anat publicant (i publicaré) al blog. D'aquesta manera queda tot més agrupat, al més pur estil Òskar amb el seu recull de zones d'escalada.

Zona d'escalada esportiva d'alt nivell. Té una zona d'escalfament amb un parell de 6a's i un bulder molt desplomat amb alguna via de bloc interessant (i també duríssima). Orientació sud-est.

Interessant feixa de conglo-calcari aprop de Can Pobla. Escalada esportiva amb varietat de vies de grau mig-baix. Algunes reunions una mica precàries. Orientació Oest.

Aquí trobem dues zones diferenciades. La de l'esquerra de grau alt amb orientació sud i la de la dreta de grau mig-baix amb orientació est, però al quedar entre arbres i el Roc Colom hi ha bona ombra.

Zona ideal per l'hivern. Orientació sud-est amb sol fins a la tarda. Vies des de IV fins a 6c. Conglomerat de molt bona qualitat. La majoria de vies estan equipades amb spits.

Impresionant zona d'esportiva clàssica de grau mig molt aprop del cotxe. Reequipades amb parabolts la majoria de vies. Conclomerat d'excelent qualitat però les vies un pèl sobades els primers metres. Recomanació: Angie, Renom-Olmedo, Cati, Cucona i Supercucona. Ideal per l'estiu ja que està en una canal plena d'arbres.

Paret on molts hem començat a escalar. Vies una mica més llargues que les de la Sardineta de Dalt però amb més tros de podrit. Quasi que hi ha una via de cada grau des de V a 7a+.
De les primeres vies esportives de Sant Llorenç juntament amb la Cova de les Gaites. Vies curtetes, molt a bloc la majoria, pero maques. Re-equipades per uns quants bloggers (hehe) durant l'estiu del 2006 amb parabolts inox. Grau mig tot i que hi ha alguna via mes facil.

Situació, aproximació i alguns comentaris per poder anar a fer una sessió bloquera a Sant Llorenç.

La zona mes famosa del massis! Qui no la coneix? 5 estrelles!
Aixo si... millor dominar el 7e grau ;)

23 comentaris:

Anònim ha dit...

Doncs et falta la zona reina de St. Llorenç!
Tooots els sectors del camí de la Font Soleia!
Si, el grau pica, però les vistes i sobretot les vies són de lo milloret que hi ha prop de BCN

K. ha dit...

Primer de tot felcitats a PGB pel recull.

Segon, la Font Soleia la tinc pendent. Potser per que acostumo a buscar sempre zones amb algún 5º o 6a no molt dur per tal que puguem escalfar bé els dos.

Igualment no trobo que sigui tant important difondre aquesta zona doncs ja està prou difosa (Escalar, Desnivel...) i coneguda (zona bastant concurreguda).

Igualment tens tota la raó, Viking... :) :)

PGB ha dit...

Merci Òskar!

Vikingus, tot al seu temps. Impacient! ;) A partir de la setmana que ve tindré més temps i ja aniré fent poc a poc els sectors de la font soleia: els diedres, el gruyere, paret gran, mur blau, paret de la font soleia, revolt del drac, etc...

També he emparaulat una sortida a La Falconera, a veure si puc fer bones fotos i re-ressenyar tot el què tinc d'allà. I ja posats: Aresta dels Cavalls, Punta d'en Serreta, Cap del Faraó, Cap de Mort...
Es nirà fent a poc a poc, però sempre actualitzat :)

Gatsaule ha dit...

Alguna zona recomanable per a l'estiu ?

PGB ha dit...

A l'estiu tenim unes quantes opcions:

Esportiva
Matí: Diafragma
Migdia-Tarda: Zona de la Font Soleia
Tarda: Agonies, Roc Colom, Placa Sibarit
Tot el dia: Les gaites

Via llarga
Tarda: La Falconera

i segur que el Mohawk també ens fà alguna proposta interessant! ;)

Mohawk ha dit...

Bé, sembla que ja ho has dit tot, sols destacar que al sector Gruyere de Font Soleia hi ha sombra tot el matí i a la Siberia tot el dia...llàstima que la via més fàcil sigui 7c :P

La Castellassa i les parets de l'Hemisferi Nord també estan molt bé per la tarda, i especialment la Freixes-Benito als Plecs del Llibre.

Per cert PGB, no et fa el dia 6 o el 4 de Juliol, un dia sencer a la Sardineta de Dalt, per ressenyar les vies?

Vinga, espero resposta!!

I si algú s'hi vol apuntar....

PGB ha dit...

El 6 de Juliol ADJUDICAT!
El 5 tinc el meu ultim examen de tota la carrera :_) Serà una bona teràpia fotreli tanta canya el 6 a la Sardineta de dalt ^_^

Mohawk ha dit...

Perfecte!!

Així el dimarts t'envio un mail i quedem!

per cert, algun cotxe disponible? el meu no puja a Can Pobla ja :'(, i si no patejada des de la pujada de ciment, no?

Vinga, doncs el 6 adjudicat!!

K!, t'apuntes encara que sigui per la tarda?

Gatsaule ha dit...

Gràcies per la informació. Alguna tarda hi aniré a treure el cap.

K. ha dit...

Igual per la tarda si que puc. El meu cotxe sí puja a an Pobla... :)

ivanG ha dit...

Hola!!
Felicitats pel "peaso" de recull, ja veig que en el tema St. Llorenç ets una eminencia, a veure si algún día m'apropo per la teva zona.....
Salutacions

tinkpor ha dit...

pgb, moltes felicitats per la feina i moltes, moltes gràcies per tot un nou mon que hem presentes.

La costum de moure's sempre per els mateixos llocs hem fa no adonar-me de que hi han un munt de zones de les que amb prou feines e sentit parlar.

Gràcies!!

jclaramunt ha dit...

Moltes felicitats pel recull de ressenyes que estas fent!!!Molt currat!
M'estic tornant a enganxar per l'escalada després de 4 anys de sequia, ja que vaig viure fora una temporada!
Tot i que el nivell es força alt sempre he estat un amant de la Mola i és de fet on vaig començar a escalar!
Les teves ressenyes m'estan ajudant a redescobrir casa meva!
A veure si ens veiem algun dia per St Llorenç.
Josep.

PGB ha dit...

Hola Josep,

m'encanta que algú li dongui us a les ressenyes que vaig recopilant i refent :) Jo també vaig començar a escalar a la mola i sí, és difícil i el grau pica però mira, és la Mola i pels vallesans... és la nostra muntanya! ;)

Bones escalades i aviat més ressenyes!

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Fantastic recull!
Pots posar un mapa de la zona treient-lo d'Alpinaut.com

Lola Steiner ha dit...

Hola!
Gracies per penjar aquestes ressenyes. Són les úniques que he trobat decents a internet.

Jortx ha dit...

Si dissabte ens trobem per aquí, quin sector recomanes?

Així em distrec mirant-me les topos :)

Anònim ha dit...

Hola!
Primer de tot, felicitar-vos pels blogs tant interessants i utils que amb molt d'esforç i ganes actualitzeu constantment!
He vist que teniu ressenyes de St. LLorenç i voldria consultar si coneixeu algun tipus de regulació per equipar un nou sector en aquesta zona.
Gràcies!

PGB ha dit...

Hola Xavier.

Només conec aquesta regulació.

Si ens vols explicar una mica per on cau aquest sector... benvingut ;)

Anònim ha dit...

Hola!

Moltes gràcies per la info. Ara mateix em llegiré el document de regulació i veurem si es pot equipar. En el cas que tiri endavant, us informaré i pasaré les resseyes sense cap problema! Espero que tinguem sort i tot surti bé!

Per donar-vos una mica d'info, he estat mirant i sortirien unes 10-15 vies de graus variats amb una alçada aprox de 25mt.
També us puc dir que començaria a equipar durant el setembre i de cara a l'hivern estaría llest per disfrutar-lo!

Salut! I fins aviat!

didac ha dit...

Hola, molt interessant aquest blog. aquest estiu m'agradaria endinsarme al mon de l'escalada. Tinc material tot el material necessari i estic buscant companys per fer cosetes sencillestes (4º i 5º graus). ¿algun consell?

Per un altre banda, hi ha cap mena de recull de escalades dels nivells citats de catalunya ??

chapolini@hotmail.com

Albert Mas de Xaxars ha dit...

molt gran el blog! em sento com un viatger en el temps veient que els comentaris són del 2006, 2009... jeje jo tot just porto un parell d'anys escalant i amb el meu company estem en 6b/6c i poc a poc treient el cap pel 7a.

Algú d'aquí encara donant-li per allà? Sempre està bé anar amb experts de la zona :) Jo m'hi apunto!