18.6.10

Crack a Mont-ral

Fa un mes, el 15 de maig, vaig anar amb l'Enrique a escalar a Mont-ral.

Jo tenia molts projectes en ment. De fet, masses per fer-los en un dia! Des de finiquitar les vies de l'Arrepenjada, a provar algun dels bons i llargs sisens del Riu i com no, fotre-li un intent a la Calypso. Em feia molta il·lusió i em veia capaç d'encadenar-la en un parell o tres intents.

Arribant al sector El riu

Arribem al parking i en comptes de baixar cap al sector Terra Negra pel camí típic, proposo de baixar cap al Riu, per l'altre camí. En 10 minuts ets a peu de via per un camí molt planer.

• Jolly Jumper, 6a. Una via cinc estrelles d'escalada en diedre. Més difícil a la part inferior i a mesura que vas pujant, la placa de la dreta va donant més cantos. Llarga com un dia sense pà. Surt a vista però no amb tanta soltura com m'hagués agradat, a Mont-ral el grau va car.

Enrique a Jolly Jumper

Quan en baixo, el vent que bufava pel peu de via ha refredat molt a l'Enrique que al posar-s'hi no té sensibilitat a les mans i s'ha de penjar, al cap de poc ja està més recuperat i tira amunt sense més problemes.

Al peu de via segueix fent vent, i li proposo que aprofitant que ja està escalfat, que faci ell de primer la següent via.

• Gos Salvatge, 6b. L'Enrique la munta amb un parell de parades. Arriba el meu torn i vaig fent, hi ha algun passet amb canto bastant petit i pocs peus, la distància entre les xapes tampoc ajuda a fer els passos amb tranquilitat però tot i així em planto a 2 xapes de la reunió. Malhauradament no arribo a la role ja que em baixo d'aquell punt...

Enrique al primer crux de Gos Salvatge

...allà hi torna a haver un passet per agafar una fissura, i ja sortir en diedre fins a la reunió. Però just fent el moviment per anar a buscar la fissura sento un CRACK. Primer penso que he trencat un trosset de roca de la regleta on tenia la mà dreta, però al agafar la seguent presa, una fiblada al dit anular em fa deixar-la anar de cop i demanar-li a l'Enrique que em baixi.

Mengem una mica, l'Enrique torna a pujar fins on he arribat jo en top-rope i acaba la via de nou.
Maleeixo la meva mala sort i canviem de sector, potser puc fer algo encara en top-rope...

Els Gegants

Passem pels Gegants i veiem l'Oriol, amb un company de la PxB, provant la Calypso. Xerrem una estona i seguim endavant, com a mínim li ensenyo una mica l'escola a l'Enrique.

Oriol a Calypso

Arribats a Terra Negra, aprofito que m'acabo de trencar per provar una via que mai havia escalat, i fins feia menys d'una hora, no m'atreia posar-m'hi.

• Per la canalla, IV+. El primer bolt està una mica alt i el segon també està prou distanciat. T'obliga a fer un passet que tot i tenir molt canto i no estar mal protegit, em costa fer-lo. Un cop superada l'entrada, ens queden 3 o 4 xapes molt juntes en una placa amb canto d'escàndol.
Jo hagués ajuntat els bolts una mica més a la part inferior i els hagués distanciat a la part superior. No estic bé, el dit em fa mal i els IV+ em costen...
L'Enrique en canvi puja xiulant i corraborem que estic tocat. Ell vol fer encara alguna via més abans de marxar, com a mínim per aprofitar el viatge.

Enrique a Jolly Jumper

• Peus negres, V+. La guia de rockfax diu que si pots evitar fer diedre, potser la fas de 6a. Però és absurd que a 40 cm tinguis el diedre i no l'utilitzis, a banda que només utilitzant la placa, com a 6a no quadra. L'Enrique encadena i jo pujo en top-rope. Almenys escalant en diedre no castigo tant el dit.
Al baixar aprofito com un putilla i faig la via del costat en top-rope.

• I fumats, 6a. Vale que no tenia el dit en condicions però això no és V+ ni de conya. Entre que hi ha sobamenta i que els passos tampoc tenen tant canto, em penjo arribant al final, on s'ha de tibar justament amb la mà que tinc xunga.
Comparant-la amb la Yes Fatu o Faiste, el 6a de la seva dreta, aquesta la trobo bastant més difícil. La Yes... és només d'un pas que si tens embergadura i trobes el canto, surt bé. La I fumats és sostinguda de principi a fi.

Acabant la via, desmuntem el xiringuito i cap al cotxe... quina mala pata :(

Bé, està clar que sóc un ànsies i hauria hagut de parar al moment i no escalar res més, però em fotia fer el viatge en và.

Ara fa un mes que no escalo. Em vaig esquerdar la politja A4 i al arquejar noto que les C2 i C3 em fan mal, tant per sota com per sobre del dit, suposo que la meva hiperlaxitud tampoc ajuda :\

Oriol ha dit...

Hey Pere, Ja saps que poso veu a molta gent d’aquí a la comarca que desitja que et recuperis ben aviat!!!
Una abraçada. I ens veiem aviat!

QUO …amb ganes de veure’t :)

Ivan - Factordos ha dit...

ep! espero que puguis tornar a escalar aviat! al menys ara amb la caloreta pots aprofitar per canviar la roca per la platja.
la via "I fumats" la vaig encandenar quan portava poc temps escalant i em va semblar dura per ser V+. ara veig que no sóc l'únic que ho pensa. jeje!

PGB ha dit...

Gràcies Oriol, sempre s'agraeixen paraules com aquestes! Fins aviat bou!

Ivan, merci pels anims! I enhorabona per la I fumats, no era fàcil!

JM ha dit...

Ei Pere, aixó, per sort, ja es aigua pasada.
Ánim que ja deus de estar en forma un altre cop ;)

Un salut bou

Gatsaule ha dit...

Suposo que ara ja deus estar millor, que amb el retard que sempre portes sembla que et vas petar abans d'ahir! Si estaves per Sant Llorenç la cosa deu haver millorat molt, no?

Fernando ha dit...

Hace un mes ya, pero en fin que te hayas recuperado o estés a punto de hacerlo.
Suerte.

jclaramunt ha dit...

Ostres! llàstima perquè anaves llença't!! Si ja estàs recuperat ara toca anar a la Soleia, però sobretot a les vies amb força canto i continuitat, que n'hi ha unes quantes de bones!

Joan P ha dit...

Molts ànims per la recuperació!...sort company!

Daniel Riera ha dit...

Espero que hagis continuat fent bondat ja saps que...El Pirineu t'espera!!!

Marieta ha dit...

juer...doncs sí que és mala pata, sí...
Ànims i cuida't!

Jaumegrimp ha dit...

Ep Pere, com que vas tan endarrerit amb els posts espero que ja tinguis millor el dit! veig que t'has empollat l'anatomia dels flexors eh?
així que l'A4 t'has lesionat?