17.11.10

Informatica per escaladors

Acabo de llegir el blog del Dani i vull donar la meva opinió. He intentat deixar un comentari però obtenia un error a cada intent, així que ho deixo com a post del meu blog.

Jo crec que tot això ha començat sent un granet de sorra que desafortunadament s'ha convertit en una muntanya.

Cada post que es publica a cada blog, queda emmagatzemat en un fitxer XML, tècnicament s'anomena RSS.
A no ser que en les opcions de configuració del vostre blog ho restringiu, s'està fent públic el contingut de cada post que heu realitzat. Això des de Blogspot es fa: Configuració -> Canal del lloc web -> Permetre fluxos d'actualització del blog.

Aquest arxiu RSS que generem automaticament per defecte, es pot visualitzar des de tots els lectors de feeds que existeixen, com Google Reader, Netvibes, etc... o des d'altres fonts de sindicació com les que comentes: Aumosta (és un agregador de blogs privat on hi ha els blogs que els Kutre's volen seguir) o l'"apanyo" del blogticulos, que no deixa de ser un agregador de feeds manual i rudimentari, però que fa molt bé la seva feina i va ser el pioner.
De fet, ara fa poc, 8a.nu permet als seus usuaris posar l'adreça del seu feed per mostrar les actualitzacions del seu blog dins la seva pàgina.

Jo de fet, utilitzo un lector de feeds, el Google Reader, per així, saltar directament i ràpida als continguts dels blogs, obviant dissenys, colors cridaners, músiques, enllaços externs, públicitats...
Quan vull deixar un comentari sí que entro al blog en qüestió.

La nostra responsabilitat com a autors, és decidir si volem generar un RSS complert, si el volem generar escurçat (de manera que si qui està llegint vol seguir-ho fent, ha d'accedir al blog de l'autor) o no generar-ne. Aquesta última opció crec que no ens beneficia com a autors a l'hora de que google ens indexi, però això ja són coses més tècniques. Les millors opcions, des del punt de vista tècnic, són mostrar el RSS escurçat o complert.
En conclusió, si un no vol que un tercer generi benefici del seu contingut, s'ha de restringir el RSS. La restricció corre a càrrec vostre! Que la desconeixença no us faci creure que us estan utilitzant.

És per això que blogsdeescaldada.com no està fent cap acte il·legal, senzillament mostra el què la gent permet que es publiqui.
Em sorprèn Dani, que tot i que fa més d'un any que blogsdeescalada funciona, no ha estat fins ara que té la possibilitat d'una PETITA recompensa econòmica (per no arribar a recuperar la inversió feta en allotjament i domini), de la qual me n'alegro (i molt!), no s'hagi fet públic aquest escrit, al igual que la campanya de desprestigi que s'ha iniciat als comentaris de molts blogs.
Potser molts no us enrecordeu o ho desconeixeu, però el B2EC també va tenir una petita font d'ingressos els primers mesos de gestació.

Blogsdeescalada és una eina al servei de tots i en cap moment s'apropia del contingut de cap blog.

Tal i com dius, Dani, que cadascú faci el què vulgui. Tenir la informació és l'important.

14 comentaris:

Pau ha dit...

No es exactament aixo Pere. Jo fa un any que ja em vaig trobar amb aquesta casuística i vaig tenir les converces oportunes amb el propietari de blogsdeescalada, li vaig demanar que treies la meva font rss del seu sistema de publicacío.

Be ara passo a explicar pq crec que una cosa son naps i les altres cols.

En el cas del lector rss estem parlant d'un ambit de treball inolor/àcrata/ascèptic. Són els generadors de rss que subscriuen els seus serveis sobre una altre capa per poder treure un profit economic, tipus feedburner.

En el cas del portal que comentem estem parlant d'un site orientat a l'agrupació de continguts on és el site qui incoropora el compoenent economic de facto sobre un contingut que no es seu. Sense entrar en detalls de si a la llarga es rentable o no.

El que poder pero ha molestat mes a la gent, i jo mincloc, es la forma o metodologia de embebir les fonts rss sobre el portal, minimitzant la visualització de la font i que la fa quasi imperceptible per lusuari . Crec que es varen fer uns canvis ara fara un any despres d'algunes queixes, entre elles la meva.

Aquest cas recorda el cas dels planets de blogs. On són els blogs qui decideixen entrar per propia iniciativa al portal, molt semblant al funcionament de B2EC.

Per tant Pere, crec que la exposició publica dun RSS no pot poartar mai a fer una apropiació desinteressada del seu contingut.

A i que consti que conec el responsable i li tinc un carinyu enorme !!!!!

PGB ha dit...

Bon apunt bou, i et dono la raó. La metodologia inicial per donar d'alta a blogs potser no ha estat la millor ja que no s'ha tingut en compte la opinió dels autors ni les llicències a les que estan sotmeses cada blog.

Amb experts opensource com tu, no m'hi fico!! ;D

Pau ha dit...

Merci Pere, pero que sapigues que el teu post es més que interessant per saber com funciona un rss i a que ens exposem !!!!

Si ara he escrit aquest comentari es només perque crec que els que s'estan queixant tenen un xic de raó. I que consti que és la primera aportació que faig a tot aquest tema tot i tenirne consciencia des de fa mes d'un any !!!

TRanki ha dit...

Ah...jo es que com la majoria de TONTOS que bloqguejem, usem mail cxategem i tal EM PENSAV QUE NIGÚ s'aprofitava d'aix`+o...de fet suposoq ue el BLOGGER, INTENNË, i els fabricants de ORDINADORS no ens usen pel seu benefici...d efet creia que TOT era gratix i ara que sé que algú fa ( obertament) allo que fan tots també m'emprenyo...

mira, de fet qcrec que ara que hi pensoi TANCARÉ el meu propi blog i em dedicaré a fer sessions al menjador amb el passador de diapos, i les birres ( ui no que alehores s'enriqueix la DAMM)...bé no em dedicaré a trucar als col.legues per opiar...(UI NOQ UE ALEHORES PILLA telefònica..)..

joder doncs no faré res hala...

igual som una mica capullos tots plegats...els que s'hi han apuntat ( jo no) iels qui se'n volen esborrar ( jo no, però si sabés que els de blogger pillen per tenir-me d'okupa...pos no sé...jo també hi sóc de gorra i suposoq ue curar-se blogger té un cost no?)

JA HO DEIA EN PLA..COLlONADES

Ferran Guerrero ha dit...

A mi fa dies un noi, va deixar-me un comentari al blog i li vaig publicar, dient-me aixó, que Blogdeescalada, es lucraba a costa meva, al principi em vaig quedar, KO.

Amb els dies i donant voltes, la veritat que recordo que el noi de Blogs de escalada em va enviar un mail per demanar-me permis per Linkar el meu blog i publicar el que jo publicaba, a mi em va semblar perfecte, sense cap problema.

Despres de rebre el missatge aquell de NOSEDE (era l'autor o algu que no se l'estima gaire), vaig donar voltes: Perque aquest comentari? perque m'he de replantejar res?, canviar els meus habits? enviar un mail bomba, cridant?.

Simplement per part meva tot continua igual, ja m'estava be quant vaig donar el meu vist i plau i ara tambe, ara entenc que treu un benefici de les nostres publicacions i la veritat ja m'esta be tambe, ningú es fa ric amb aixo i no dona per viura sense treballar, es un extra per pair els gastos d'allotjament i demes, dic jo.

Alhora penso que nosaltres els que tenim blogs, piem divaguem, comentem videos d'escalada comercials, la nova guia de escalada a no se on, o aquell refugi tant molon que vam estar o aquell super friend que ens hem comprat tambe ens aprofitem a reconduir un trafic cap al nostre espai gracies a aquesta informació que altres generen i que ells en manera de fer un video o una pelicula tambe han cobrat, tambe suposo que es normal que hi hagi gent a la que li molesti que algu es beneficii de la seva feina.

A l'escalada ja ens beneficiem de les vies, blocs, esportiva, etc que obren uns per escalar la resta.

Tema complicat, cadascu que faci el que vulgui, jo per part meva tot continua igual.

Per cert Pere el post molt bo, he apres una miqueta mes una cosa que desconeixia, gràcies.

Anònim ha dit...

Però i BLOGGER?

Algú s'ha plantejat de què viuen aquests srs que ens deixen GRATIS tot un programa i un epsai?

paflipar

benet xvi ha dit...

Tranqui paflipar!

A blogger un hi és perquè VOL; en canvi molts estaven a blogsdeescalada SENSE PERMÍS o fins i tot SENSE SABER-HO! I alguns altres tenen el contingut del seu blog sota llicències que PROHIBEIXEN estrictament que algú altre els faci servir per fer diners, encara que aquests diners siguin la CALDERILLA de google ads!

I no dic que la pàgina no sigui útil, però el mínim exigible seria que si cliques sobre el títol del POST, anéssis directament al BLOG OFICIAL que el paio s'ha currat.

Si la idea no és dolenta, són els RERAFONS!

Jaumegrimp ha dit...

Moltes gràcies Pere per la infrmació, un post diferent però molt útil per a un analfabet infromàtic com jo, que he après a base de: error-encert!!!!
Podries fer un consultori informàtic Pere!!!
Bé, aquest finde a escalar i ja veurem....

Anònim ha dit...

PERE, hi ha quelcom que NO ENTENC:

1) és poissible apareixer en B2BC o BLOGDESCALADA sense haver-s'hi APUNTAT?

A TOTS PLEGATS:

2) HI ha algú que no hagi linkat un vIDEO de youtube, FOTO de PRODUCTE, PIAT ASCENCIONS ALIENES, usat programens gratis, etc?

COMPENSACIÓ ECONÔMICA LA REBEM TOTS, ja sigui en FORMA DE DINERS o ENFORMA DE PLAER PERSONAL, RECONEIXEMENT o EL QUE SIGUI QUE FA QUE ENLLOC DE ESTAR TREPANT passem hores fent el capullo aqui dins...

Si HO FEM PERDENT-HI ( plaer o diner) es que som ANTIECONOMICS,...bé igual massoquistes i potser això també invalida aquesta part.

ESTEM USANT PROGRAMES QUE GORREJEM ( i ens els ofereixen de GORRA) pel nostre benefici, i m'agradaria saber quants tenen benefici NO NOMËS personal sinó tambe a nivell de sponsors o anunciants...I USANT alguna vegada continguts aliens....

Si la resposta al punt 1) és que SI, aleshores acuso a BLOGDESCALADA de haver fer el que molts de nosaltres hem fet alguna vegada per benefici personal ( encara que no sigui econòmic).

I si no que aixequi la mà qui MAI hagi PIRATEJAT programes, pel.lícules,CANÇONS i fotocopiat LLIBRES...

Suposoq ue si em pillen jo no em puc justificar, però que TOTS PLEGATS ens escandalitzem d'aquesta manera em sembla una mica RIDICUL, simplement...i sobretot si ens hem APUNTAT AL CARRO PERSONALMENT..

Si ens hi han apuntat al carro d'estrankis...COLLEJA I PUNT..però no cal que ens trenquem les vestidures...

I de conceptes INFORMATICS...buf, NI PAPA, pèrò el FET crec que és el que MENYS estem debatent..

el concetto és el concetto...

Anònim ha dit...

Per cert..NO SË QUANTS s'HAURAN DONAT DE BAIXA ( jo ni sabia que existia)...PERÒ US IMAGINEU QUANTS "clicks" addicionals ha tingut aquesta setmana?

Bon màrqueting bows!

PGB ha dit...

Oriol, en el punt 1 la reposta és SÍ.

A B2EC qualsevol usuari pot escriure-hi i tal com faig jo per apuntar un nou post meu, puc fer-ho per altres blogs o fins i tot inventar-m'ho.
A Blogsdeescalada.com pot ser que hi surtis si: o l'admin t'ha linkat per intentar tenir a tota la blogoesfera escalatoril controlada, o algú li ha enviat un e-mail fent-se passar per tu i el teu bloc (enganyar és fàcil aquí).

Jo tampoc sé quants s'han donat de baixa però trobo que estem fent una muntanya d'un gra de sorra. Ja ho deia al principi del bloc.

Salut i a tibar bous!

benet xvi ha dit...

Tranqui DEMAGOG!

Anònim ha dit...

PERE: Aleshores la colleja esta justificada no? Suposoq ue el DRET a la intimitat SI que és legitim. AIXÒ SE'n diu ROBAR CONTINGUTS. Aqui hi ha un error de base COM EL QUE HEM COMÊS LA MAJORIA linkant o enganxant fotos, videos o posts de altres companys sense el seu permñís de manera que les visites es fan al nostre blog i no al seu. NO?

BENETXVI: per tenir aquest nic el tema del capítol de JUESUS AL MERCAT no te'l vas estudiar a la uni vaticana el dia que el donàven eh? O sí, i et van molar més els del SENEDRÍ...heheheh
TOT al contrari de demàgògia crec que el que ressalto és la "virulencia" injustificada sobre un company en base a fets que qui més qui menys PRACTICA o HA PRACTICAT a destall ( només CAL que mirem els continguts, links i tota la resta dels blogs que s'erigeixen com a acusadors...eh "BENET"?. LA SOLUCiÖ, que molts han pensat i sense tan escarafall, ´ñes la del DONN, o simplement els que s'hi van apuntar, desapuntar-s'hi...
la RESTA: nO CPOMENCEM A personalitzaR QUE AIXÒ no te RES A VEURE...AQUÍ NINGÚ HA INSULTAT, QUALIFICAT, ni malparlat.
I pulutant jo em piro del tema ok? Aqui us quedeu amb les vostres baralletes per veure qui és més PUNKI ( que d'això va...). HALA dew!

Dr Purva Pius ha dit...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.