26.5.06

Les Agonies (per als que van sobrats de grau)

Nova tongada de ressenyes de Sant Llorenç del Munt! Aquest cop: Les Agonies.

Per arribar-hi, un cop a Matadepera, ens dirigim com si volguéssim agafar la pista que va a Can Robert però en comptes d'agafar-la, seguim recte. Girem a la dreta a la corba més pronunciada i que segueix fent pujada i a la següent corba a l'esquerra deixem el cotxe i seguim un caminet que en menys de 10 minuts ens deixa a peu de vies.

En vermell la pista que ens porta a Can Robert.
En groc el camí que hem de seguir per arribar als diferents sectors de les Agonies.

Els SECTORS de Les Agonies els he marcat amb colors, i queden així:

Verd: Zona d'escalfament. Hi ha 3 o 4 vies de 6a a 6b una mica "guarres" i reunions no massa decents. S'hi pot accedir per un caminet que ens deixa a dalt i muntar top-ropes.

Blau: Bulder. Hi ha un parell de blocs amb forçes possiblitats. En el més desplomat hi ha vies de bloc des de 6b fins a 7c+.

Groc: Em consta que hi ha un 7b+ i un 7c (d'esquerra a dreta) tapats. Diria que no les fa gaire gent per no dir ningú.

Cian: La Paret del Meló. Allà hi trobarem dues vies que d'esquerra a dreta són: Intent Fallide, 7a+/b i Tendones de acero, 7c/7c+. I com no, unes paraules de l'Oriol Pascual:

La "paret del meló" es troba seguint des de sobre de la Coraje...pujant unes rampetes que es grimpen a la dreta, i arribes a un BOLO plè d'esbarzers, on s'ha de baixar un xic fins a peu de via...no ho sabia i havia fet les dues vies ja fa anys...no sabia que eren aquestes!! Són 7a+ o 7b i 7c o 7c+...la tendones es super incriblement burra, l'altra és una via rotllo Sant Benet. Et parlo de fa molts anys i almenys pel lloc i el grau han de ser aquestes . Crec que estaven amb spits del 10 i alguna anella de xapa....!!

Vermell: La zona ESTRELLA, la Paret d'en Capablanca. Ja ho diu el títol que s'ha d'anar una mica sobrat de grau. I és que aquests setens i vuitens.. impresionen! I també desplomen!
Comentar que aquesta zona és molt diferent a la de la Font Soleia. Les vies són de més continuïtat i són de forats morfològics que no van bé a tothom...
Aquí teniu la ressenya que us he preparat i també amb les fletxes marcant els sectors anteriors:

Freakies! La combinació més dura seria: començar a la Fugatsi, passar-se a El Clan del Bonsái i acabar pel desplom de la No hagas bromas que extraploma. Queda un 8a+ dels que deuen fer por (al tanto que crec que segueixen la tònica de graduació DURA de Sant Llorenç).

Des d'aquí donar les gràcies a l'Oriol pels seus comentaris i experiències viscudes, i també per haver-se posat en contacte amb en Santi Marzo, de Sabadell, que és el gurú de la zona i haver pogut ajustar així els graus. Gràcies a ell també! I gràcies al Mohawk per la foto a l'inici de la No hagas bromas que extraploma i els comentaris ;) a veure si acabem tinguent una bona ressenya de tota la zona :)

Bones escalades!

Mohawk ha dit...

Felicitats de nou per poder seguir recopilant informació!!

Hauré d'anar a provar la "Tendones de Acero" que el Trnaki m'ha fet entrar ganes!!

Alguns comentaris, la via 5 ja no té la cadena, tot i que hi ha el parabolt on deuria estar enganxada. La Coraje entrant per la dreta és molt guapa (bé, a mi m'ho va semblar), el que és curiós és com dos passos (la diferència entre entrar per la dreta o per sota) pot fer canviar tant el grau...je,je,je

A veure si puc fotografiar els blocs i posso les ressenyes...

Ens veiem Pere!!!

Anònim ha dit...

Felicitats a tots pel curro que us foteu en divulgació. Després de llegir tants mal rotllos als fòrums, s’agraeix que algú utilitzi internet per informar.

Mohawk ha dit...

Gràcies mestre!! I a tibar-li fort!!

Anònim ha dit...

H,
En la zona de vías fáciles, el martes ví una vía nueva equipada con parabolts, chapas doradas y reunión decente; el resto se ven de un precario aventurero-accidental.
supongo que las vías de 7b+ o 7c que comentas a la izquierda, una debe ser la que tiene como una vaga colgando a la mitad que está a la izquierda de la zona fácil, en un muro vertical, separadas ambas zonas por una canal llena de matojos y etc.
Las vías del melón están equipadas con spits del 8.
En la Capablanca hay 2 vías nuevas, una a la izquierda del todo, del moro, que parece ya abierta; y una a la izquierda de la coraje que de momento aún parece estar en fase de equipamiento